måndag 3 december 2012

Cheap Monday

Jag vet inte riktigt vad som hände idag. Jag har fyra inlämningar, en månads sömnbrist, en dansuppvisning där jag måste klippa av min festival-armband, 4 kilo onyttigheter mer på kroppen än i början av hösten, uttjatade listor med musik på Spotify och otaliga adventsljusstakar att placera ut i huset.

Idag har jag gått runt i min päls (100% äkta polyester) som jag hittade uppe på vinden bland andra vinterjackor. Kombinerat med rutiga pyjamasbyxor och fluffiga monstertofflor med glittriga klor anser jag att jag satte dagens outfit. "Fab!" som Hanna, Felicia eller David skulle sagt.

Jag har snott en färgad ljusslinga (som egentligen ska viras kring en liten bordsgran vi använt någon gång för femtioelva biljarder år sedan och sparat för att vi inbillat oss att den kommer se mindre malplacerad ut i huset nästa år...) och hängt upp i fönstret. Om man kisar mot den blir världen liite mer sagolik.

Jag har numera en 180 cm bred säng i mitt rum. Som ni alla förstår är 90 + 90 = löjligt stor säng med plats för typ 5 Catrine alternativt Catrine som ligger i X-formation, kuddar som jag aldrig haft plats med innan och te/godis/mat i massor. Awsome!

(här skulle det vara en bild på min fina ljusslinga, men det ville inte datorn gå med på, ugh!)

// Catrine

1 kommentar: