tisdag 26 juni 2012

- See ya' later, alligator. - See ya' soon, baboon. - In a while, crocodile.

En solig sommarkväll som denna när solen slår sina strålar över hemkvarteret är det nästan med lite vemod man packar väskan för att åka hemifrån i tre veckor. Hörde förövrigt att det är översvämning i England nu, jippiee..!

Ack ja.

Det klart att tre veckor genom Europa är något man gärna sätter klorna i. Mer än gärna. Men på samma gång är det en kittlande liten känsla i magen av att man kanske lämnar Borås när det är som bäst, i idylliska sommarmiljön. Har inte mycket till övers för höstregn och januari-modd, även om det har sin charm det med.

Tog förövrigt körkort igår. Yay! Grattis till mig (faktiskt). Så just nu händer det väldigt mycket, och ibland undrar jag om det inte är en för hög växel (omedvetet bilskämt) för en liten tösabit som jag. Körkort på måndag, Danmark på onsdag, England på torsdag osv. i tre veckor framåt. Och inte länge efter att jag kommit hem ska jag upp två vändor till kapitalet (Sthlm, inte en hög med pengar), samt till Linköping för att se Bryan Adams med Heléne.

Med de funderingarna avslutar jag detta inlägg, och all kommunikation med er läsare på några veckor. Då jag inte hittade något finurligt sätt (letade inte heller visserligen) att blogga från mobilen utomlands. Har jag tur kanske vi stöter på något Wifi där ute i skotska landsbygden.

(När vi ändå är inne på avslutningshumör så vill jag avsluta era höga förhoppningar på den utlovade inläggsbomben. Den uteblir. Sorry. Kom nämligen på att det vore smart att tidsinställa några inlägg under tiden jag är borta. Så lite kontakt från mig får ni ändå, dock inte i realtid.)

Ciao! Eller "Au Revoir" som man säger i Frankrike där vi förhoppningsvis hamnar om pappa inte kör allt för fel i den engelska vänstertrafiken.
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar