onsdag 27 juni 2012

Väntar på att havet ska bli varmare

Jag sitter vid ett halvskrangligt köksbord på en ännu mera skranglig stol. För några minuter sedan blev jag av med solen som enerverande nog valt att lysa just i mina ögon. Jag har förstått att jag är lite underlig eftersom jag väljer att sitta inne eller i skuggan när solen väl kommer fram, men jag kan liksom inte riktigt hjälpa det.

I morse var det lite halvmulet och vi var alla ganska trötta efter vår lilla weekend i Danmark/Tyskland, och någon sade att det kunde nog bli en filmdag idag. Det dröjde inte länge innan jag skannade med blicken över filmurvalet morfar valt att ta med till kusten över sommaren. Jag blev också lite ledsen över att jag inte tagit med mig Jane Eyre, eller några filmer alls för den delen.

Ganska direkt fastnade jag vid hela andra säsongen av Sherlock och jag blev lika otålig på en tredje säsong som när jag såg sista avsnittet när det gick på tv för några månader sedan. Det känns som att man måste ha rätt ord för att beskriva denna eminenta serie men tyvärr känner jag att mitt vokabulär just idag inte är tillräckligt på hugget.

Jag känner mig inte riktigt på hugget heller, har fallit in i någon slags sommardvala. Jag vet att just nu vill jag skriva en bok, resa någonstans, orka springa en mil och handla antikviteter. Det sistnämnda kommer jag förhoppningsvis få göra imorgon. Vi kan kolla hur det såg ut i Danmark någon dag, snart.

Avslutningsvis är jag extra avundsjuk på Catrine, jag vill också se Skottland, the Highlands, ha whisky/whiskey-provning och tjuvlyssna på skotska diskussioner på skotsa, på någon skotsk, murrig pub! Nu är jag dessutom mer taggad än någonsin att lära mig köra bil, så se upp för mig på vägarna!

Adjö, so long, au revoir och ciao för idag,
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar