söndag 24 juni 2012

Sopar skrivplikten och springer ut i den regniga sommaren

"Det kommer komma en period då du inte ser någon ide i det du gör, allt kommer vara tråkigt, jobbigt och motivationen kommer inte finnas där. Var med på det, och försök ta dig genom det."


Så sa mina blivande tränare till mig precis när jag funderade på att börja i handboll.

Jag inser efter att ha haft blogg nu i ett halvår att det inte är så väldans lätt alla gånger. Eller jo, det visste jag nog redan innan, men nu har jag även fått smaka på "åh gud nu har jag inte uppdaterat på en vecka....aja, sticker ut och gör något roligt och tänker på det sen" -beroendet. Samt "jag är jordens tråkigaste bloggare" -ångesten när nyaste inlägget är tre veckor gammalt.



Det är en del som ska hinnas med även på sommarlov, framförallt på sommarlov faktiskt.


Mellan alla saker man ska ut och leva sig igenom (inte överleva - bara leva) så ska man hinna ta det lugnt och ladda de där batterierna som oundvikligen tar slut någon gång under skolåret.

Tack och lov för att jag inte jobbar denna sommar...

Så ska detta bli mitt jobb får jag nog ta och kämpa mig igenom den här svackan tills uppdatering och genomförande av saker ute i livet värda att uppdatera om faller ihop mer naturligt.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar