fredag 2 mars 2012

Fredagseftermiddagar när solen skiner och livet känns oändligt...

Fredagar är allt speciella, oftast planeras det inte så mycket inför dom för min del.

Ändå känns det som att allt händer, eller snarare att allt kan hända på fredagar.

Denna fredagen var just sådan. Slutade, för fjärde veckan i rad eller liknande, ovanligt tidigt pågrund av inställda lektioner. Slutar innan lunch, men sitter ofta kvar med de andra i klassen som har språk senare och inte min lyx att få tidig helg.

Sedan, när jag beger mig ut från matsalen möter jag en violflicka. Hon är i desperat behov av en kram, och det slutar med att vi hamnar på det nya fiket i Borås Stadsbibliotek. Hon väntandes på sin väninna som hon ska träffa senare, jag fördrivandes tiden med något spontant och härligt som man gör en solig fredagseftermiddag när livet ligger framför en och känns oändligt...

(nu hade jag tänkt lägga ut lite fin-fina bilder här nedanför, men som min mobil är så ville det sig inte riktigt..)

Ciao!

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar