söndag 25 mars 2012

I'll be the late night lady you won't recognize. I'm a chameleon, I'm always in disguise. I'd read your future but it's written in the past. Take a good look, might be your last.

Ack, helger som dessa finns det alltför få av! Helger som man vill att livet ska vara, med mjukt solljus, vårvärme, converse, solglajjor, kreativa nätter och jazz.

Fredagen började med tidig frukost vid matsalsbordet, som temporärt fungerar som ateljé/pysselhörna, med ägg och Alice in Wonderland, som jag var besatt av i slutet av veckan och nördade screencaps bara för att den är så  vacker. 
Godaste räkmackan med ägg!


Med uppäten frukost bar det klockan sju iväg med Helena på hemligt överraskningsuppdrag (ett  mycket lyckat sådant!) till Catrine och Heléne som fyllde arton år, som vi senare firade på kvällen!

Finingar med socker på näsan

Lördagen var lugn och fin, jag och mamma var på långpromenad och jag missbrukade mormors gamla solglasögon, jag tog ett bad och sedan fördrevs tiden med pyssel, Belle and Sebastian write about love och browsing i garderoben inför kvällens utgång, nämligen kalas för två fina kusiner på samma gång! Det ficks tallrikar, hantlar och scrapbookinggrejer innan vi var sist kvar och det var dags att åka hem. Då satte jag på Video Games med Lana Del Rey (också den nördad i helgen) och bläddrade igenom alla mina tidningar efter inredning och kläder som sedan skulle klistras in i mitt lilla block med titeln Conseils du Style. Men först skulle natten passera!


Så klockan nio steg jag upp (först av alla, bör nämnas), och satte mig vid köksbordet med resten av mina tidningar eller utrivna sidor som skulle finklippas. Det är väldigt praktisk att ha djupa krukor/vaser som papperskorgar då, som bara råkar stå bredvid en på fönsterbrädet.


Frukost förstås, med ägg.


Sedan drog jag ut alla mappar och mina tidningsställ på vardagsrumsgolvet för rensning.


 Salig är den röra som inträder vid trevliga göromål! 


Paus för våfflor


Back to business...


I det omnämnda blocket hamnade kläder, väskor, sängar, en stilig karl, skira tyger och annat mys. Senare gick jag och mamma promenad till simarenan för att kolla in hur (super-) duktiga mina systerbarn var i simskolan, för att sedan gå hem igen och nu sitter i skrivande stund med te som bot för en aningens ömmande hals. 

Nu är det här inlägget så himla långt ändå, så jag avslutar med några screencaps från Alice in Wonderland. Ni  förstår väl att om ni inte gillar den nu kommer jag inte sluta förrän jag har omvänt er? Här kommer första dosen.



Knäppgökar är vi allihopa. 
Tjilevippen!
//Linda


1 kommentar:

  1. Allså, Alice in Wonderland... är alldeles fabulös. Älskar den!

    SvaraRadera