lördag 24 mars 2012

Whatcha gonna do Katie? You're a sweet, sweet girl but it's a cruel, cruel world. A cruel, cruel world.

Hos oss är det sol idag och det var det igår också. Dagar som dessa är perfekta, kyliga mornar som övergår i dis som övergår i strålande sol och skarpa skuggkanter. Det finns få saker som toppar vårväder, jag önskar att sommaren kunde vara sådan också. Min aningens överkänsliga kropp klarar inte av grader över tjugo utan att storkna, och då ska det helst blåsa lite också, så man inte blir helt uttorkad.

Idag är det vårstök som gäller, garderobsrensning och nybäddning innan kusinfirande på kvällen. Förhoppningsvis kanske det blir en första fika på terassen också! Den är redan lunchinvigd med Catta, Linnéa, Ellen och carbonara, men man kan ju inte utelämna fika...

Jag skulle ju kunna länka en lista med bästa vårlåtarna, men för det första vet jag inte hur man gör och för det andra använder jag inte Spotify, så det får bli på det gamla hederliga sättet:

Fortunate Son - Creedence Clearwater Revival
Flower - Moby
What Katie Did - The Libertines


Have a nice day
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar