torsdag 8 mars 2012

Götet med spionerna

 Postkodsmiljonären, stadsvandring, shopping och en bra dag i Göteborg helt enkelt!

Vi möttes tisdag morgon på resecentrum, morgonpigga och väckta av den oväntade kylan. Förväntansfull inför en heldag i fina Göteborg med härliga klasskompisar + Linda äntrade jag resehallen med (antagligen lite väl bra för mina morgontrötta kamraters smak) humör.

Såhär reagerade vissa på det strålande humör jag införskaffat under morgonen. Men det gjorde Super-Sara snart bot på....


...när hon bjöd på godis.

Så kunde jag fortsätta tagga tåg till Göteborg med pinsam musik i iPoden.

Linda visar hur man dricker på rätt sätt, efter att jag fått en rungande utskällning för att jag gör fel av andra kamrater. Tack Linda! Tur att jag har dig som kan visa mig ljuset i den mörka tunneln, likt en fyr leder du vägen en mörk kväll på ett stormigt hav, osv osv...

Och där kommer tåget! Är rätt förtjust i tåg. Samtidigt är jag rädd för dom. Lite masochism över det hela.

Väl ombord läser Sara ett trevligt nummer av Kupé och sprider glädjande stämning över oss andra när vi rullar ut från stationen. Och violflickorna underhöll med sitt oslipade BeeGee's/Michael Bolton- nummer. Kan hända att det kommer upp på bloggen någon gång, om vi skulle känna för att skrämma iväg de läsare vi har.

Chai-latte för att värma kalla fingrar under stadsvandringen.

Ada i min klass som är så grymt snygg i sitt nyfärgade hår! Lös upp tillvaron hela dagen!

Virrande bland spårvagnar och bilar tog sig 40 journalistelever fram på götets gator..

 
Kollade på statyer, byggnader och broar, hörde inte mycket av lärarnas föreläsningar.
Två högst välklädda herrar, Jonte och Adam, som senare fick beröm av Rikard själv för sin uppsnofsning, kunde inte låta bli att vara sådär "killiga" och klättra lite på en lyktstolpe.

Kallt. Är det enda jag kommer ihåg från denna bild.

Katakomber, gamla som tusan, mörka som satan, och dit in ville Hanna..

Vid lunchpaus skulle det hittas ett ställe att käka, och vi hamnade i en skoaffär.... Sara diggade senapsgula klackisar,

Felicia svarta platåskor,
och jag kollade in Saras slitna Converse. Smaken är som baken, delad! Och tur är väl det..

Hittade ett litet naturområde (stenar) inne i Nordstan där lunch inmundigades.

Återsamling och vallning av vilsna elever (inte vårt "gäng" såklart, vi som är så världsvana).

Svenskalärare Andreas visar att det släktet också kan dansa..

Smile! Felicia ser en snygg göteborgare i väntan på spårvagnen??

Kraaaaaaam!
Passerade stadens underrede och såg snygga/vilsna män på spårvagnen..

Fick dock bara bild på denna sötnos, Felicia har kanske en bild på den vilsne snyggingen om behovet skulle vara livsavgörande..

That's the way we (and by that I mean "I") like it!

Väntandes på att bli insläppta i studion flippar violflickorna, Linnéa, Sara, Hanna, Felicia och Emeric ut lite och magmusklerna fick sig en ordentlig omgång av skrattsalvorna.

Inne i studion värms vi upp av Rolf, en cool snubbe kan vi nog kalla honom, men skruvad mustasch ut till örsnibbarna.

Sara var SÅHÄR glad över att vara där!

Och det är här Hanna ser Rikards rumpa för första gången. Om jag säger såhär, det nya namnet för Rikard är "Glasskulan", ni fattar....

Vi drog med oss Emeric på shopping på Beyond Retro, där tålamod och tjej-lektioner fick läras ut..

Sara hittade ett par f*cking wonderful shorts åt mig! De följde dock inte med hem...

Hanna och Sara provar såklart klänningar, som alltid är de snygga och babe-iga.

Jeans, jeans, jeans och återigen jeans. Att det är shorts gör det nästan för bra, dör på fläcken!


De här jackorna, plus shortsen...just saying.

Sedan måste väl den lite glamourösa sidan ta över för en stund också. Hittade dessa klänningar i grannaffären TopShop, och då jag gillar glitter skulle jag kunna ha denna hemma i garderoben bara för att ta fram och kisa lite mot en dag när det behövs..
En till krabat får avsluta dagen, även om det på andra kameror än min finns überheta bilder på oss alla när vi dregel-sover på tåget tillbaka mot knallestaden.

Ciao!
// Catrine

1 kommentar:

  1. Åh! Fin dag och du/ni är så duktig på att kombinera bild + text. Pusskram

    SvaraRadera