tisdag 6 november 2012

Fröken Jenssen

Vad är grejen med att stressa sönder efter lov? Det är som att bli straffad för att man varit ledig. Å andra sidan är det ju så förbaskat skönt när allt är klart att det nästan är värt det! Det är en ond cirkel det där... Jag sitter och skriver en essä som börjar likna ett färdigt stadie, hade ett samtal med Catrine, som jag såg som en välförtjänt paus. Sedan tyckte jag att jag förtjänade en till så jag lyssnade på två/tre låtar från Amanda Jenssens nya album Hymns for the Haunted och det ser lika fantastiskt ut som vanligt, jag vet inte vad det är med den kvinnan men allt hon rör vid blir guld, ungefär som Patrick Wolf. Ja, jag har snöat in mig på honom.


Men nu har jag väl pausat tillräckligt och kommer byta ämne till litteraturvetenskap!


Klicka på bild för källa!
//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar