söndag 11 november 2012

Just a simple conversation, just a moment is all it takes. I wanna be there just to listen, and I don't wanna hesitate.

Tänker på att detta kanske är sista hösten jag sitter i mitt rum och myser med tända ljus och te. Tyvärr har man, oundvikligt, kommit till en tid då man ska gå vidare i livet. Jag vet inte var jag kommer att befinna mig om ett år, efter studenten. Det är väl en av de saker som gjort att  jag alltid gillat skolan, det är en ständig trygghet som håller mig kvar här i Borås.

Eller ja, så ständig är den väl inte ändå. Den tar ju slut nu i juni.

På det viset är det nog ganska skönt för en student att ha så mycket att göra under våren i trean. Slutgiltiga betyg, studenten, balen, högskoleprovet, studentmössan, flaket, umgås med alla kompisar man inte lär träffa efter den där sista dagen, alla aktiviteter i skolan. Man har knappast tid att ha ångest över att man ska ut i det stora livet.

Nu var det inte framtids-ångest jag skulle skriva om, det gled så miserabelt in på det ändå. Det jag SKULLE skriva om var just höstmörker och mys i mitt rum. Som det varit sen jag lärde mig dricka te någon gång för länge sedan.

Det som krävs för en typisk höstkväll är:

Levande ljus lite överallt.

Alicia Keys' album As I Am, soundtracket från Moulin Rouge, och ibland när humöret faller sig in Veronica Maggio's Vinnaren som med fördel ska spelas i CD-spelare.

Te/The/Té/Thé.

Projekt; böcker ska läsas (både nya och gamla favoriter från mellanstadiet), tavlor ska målas, teckningsserier ska färdigställas, fotoalbum ska fyllas med minnen och bilder.


Det ska vara mörkt och rått ute, det ska ätas frukt (helst clementiner), tekoppen ska fyllas på minst tre gånger, man ska ha massor med andra saker som måste göras men som man skiter i ändå, sängen ska vara nybäddad, man ska ha tofflor på sig (helst chock-rosa, leopardmönstrade med glittriga monsterklor) och så ska man få vara ifred.

(Rubrik, Tell You Something (Nana's reprise) - Alicia Keys)

Ciao!
// Catrine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar