torsdag 8 november 2012

When the moon is in the Seventh house, and Jupiter aligns with Mars

Vi kommer hem till Linda efter en lång dag i skolan, en tur till ICA för att köpa röd mjölk (för hos familjen Ahlin/Ekelin dricks det ingen grön, blå, gul, randig, glittrig mjölk inte!) och sist Ticnet för att köpa biljetterna till ÄLSKA MIG! av Alex Schulman. Äntligen vilar de i våra händer.

När jag står framför badrumsspegeln och kämpar med Lindas komplicerade vattenkran för att få rätt temperatur på vattnet hör jag stekpannan slamra ute i köket. Jag tassar ut med fötter, instängda i tubsockar, på det polerade parkettgolvet och när jag når hörnet in till köket slår en doft av pannkakor och rytmerna av 70-tal på Vinyl 107 från radion vid köksbordet mig.

Radion meddelar att det är torsdag kväll i världens vackraste huvudstad, Linda står och sjunger med till Aquarius och muffins trängs med ämneshäften och pennfack. Nu ska jag nog se till att knöka ner ett par muggar med té i trängseln, skriva om homosexualitet och gestalta skönlitterärt om frost.

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar