fredag 27 april 2012

And there was a man of no particular title, who took care of the small pool in the garden, for a goldfish named George

När var senaste gången ni inte var ute en sekund på femton dagar? För mig var det senast igår, för idag var jag ute första gången sedan jag blev sjuk. Jag gick en treminuterspromenad runt huset och när jag kom upp var jag helt slut, snacka om frustrerande. Men som tur var verkar våren börja känna av att jag börjar bli mig själv igen, idag har det varit sol hela dagen, om man bortser från de moln som flyger i dess väg varannan minut. Men man ser blå himmel och temperaturen går uppåt. Det är rätt trevligt att mäta sin hälsa efter årstiden...


Glaset representerar allt vatten jag hällt i mig under de senaste två veckorna. Jag vågar inte ens gissa hur mycket det är.

I brist på annat att göra och det faktum att min mattebok hånskrattar åt mig för min obotliga oförmåga att klämma in dess kunskap, satte jag på ett avsnitt av äntligen hemma, ville se hur Elsa Billgren inredde. Hon hade ju en fantastisk lägenhet till sitt förfogande (en lägenhet jag skulle döda för), så då är det inte svårt att få  inspirationen att flöda. Hon inspirerades av 20-talets art déco och fick fram en stil som inte gick ihop helt med mig, men jag satt resten av eftermiddagen och läste på om just art déco och samlade på mig inspirationsbilder från google till min inspirationsmapp. Men jag menar, vem kan ogilla tjugotalet när så många fina människor är födda då?? Jag säger bara Audrey Hepburn...

På tal om henne, hur mycket bättre mår man inte när man får presenter när man är sjuk? Förra veckan kom mamma hem med ett kuvert med ett litet meddelande!

Det var från min faster som hade tänkt på mig när hon hittade...
...filmisar från femtiotalet med Audrey Hepburn! Denna fina skådespelerska råkar vara min favorit när det gäller allt, filmer, kläder, hår osv. Det kanske snabbade på tillfrisknandet en aning...?

À bientôt!
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar