onsdag 25 april 2012

It's hard to look right at you baby, here's my number, so call me maybe

 Hittade följande, vilken alla andra säkert vetat om länge, men jag gillar den ändå:  Call Me Maybe - Carly Rae Jepsen

Nu är klockan på tok för mycket och jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan. Har imorgon två prov och sedan körteori i tre och en halv timme, så egentligen borde jag sova djupt vid det här laget. Kanske drömma någon fjärilar-i-magen-dröm om en prins som kommer och räddar mig på sin vita hingst (eller limousine om man nu gillar Richard Gere).

Alla andra verkar vara upptagna med någon match på tv som tydligen ska vara rätt viktig. Jag kunde inte bry mig mindre (eller jo det kunde jag väl, då hade jag inte ens nämnt det i inlägget), i vilket fall gör sådant mig högst uttråkad och hela jippot har en tendens att ta fram småbarnen i alla angelägnas debattaktik.

Systern min ska till Göteborg och operera knät imorgon bitti, så jag har huset för mig själv på morgonen då pappa åker med henne och jag börjar sent. Skulle kunna utnyttja tillfället - ha rejvdisco, stå i köket och steka pannkakor naken, damma av de rollerblades som står i källaren, räkna alla golvlister i huset eller vad annat galet man nu gör när man är ensam hemma.

Men nej, lär sluta i att jag bara sover bort det. Inget fel i det dock, sovmorgonar är väl en tonårings bästa vän?

Ciao!

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar