söndag 1 april 2012

Bikinisäsongen gör intåg och sätter sina ångestklor i var liten stackars flicka, smal som otränad?

Sitter inne i bikini med en strawberry daquiri (alkofri, körlektion 7:30 imorn ju.....) i handen. Ute är det minusgrader och snön förpestar Borås fridfulla villaområdeskvarter.

Daquirin har jag ingen direkt förklaring till, blev bara sugen på något sött. Bikinin däremot ---> försöker hitta någon bra till imorgon då jag beger mig med klassen mot stadens simarena för vattenpolo och vattengympa på idrottslektionen. Vill gärna ha något som håller sig på plats och inte bestämmer sig för att under en vattengympaövning plötsligt visa hela arenan....ja, saker som inte bör visas helt enkelt.

Och utseendet såklart. Jag bara hatar det redan nu, vet precis hur det kommer låta. Alla tävlar om vem som har sämst självförtroende och ser tjockast/blekast ut.... Blir rätt tröttsamt i längden.

Nää, jag håller själv på sådär. Eller, det är vad dom andra tycker när jag påpekar hur otränad jag är. Otränad och tjock är inte samma sak, enligt mig då. Så fort jag ens nämner hur ur form jag känner mig (för jo, så ÄR det, har man inte tränat ordentligt och konsekvent på snart ett år BLIR det så) får jag skäll för att jag "inte alls är tjock". Det sa jag inte heller.

Om dom får klaga på att dom är tjocka, då ska jag f*n få klaga på att jag är otränad! Så det så.


 Mitt val är väl uppenbart, den nedre bilden. Och många misstycker säkert när jag väljer den, men jag tycker helt enkelt att den ser hälsosammare ut.

Jag tror jag tar mig ett till glas daquiri, och sätter mig och planerar ett grymt träningsschema. Så somnar jag gott.


Källor
Bild 2
Bild 1

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar