söndag 15 juli 2012

An Officer and a Gentleman

Efter att Helena hade varit här och kollat film en dag hade vi VHS:en kvar på mitt rum så jag passade på att hämta en klassiker från mina tidiga år.

Detta är en av de filmer som jag kommer ihåg från när jag var liten. Den, tillsammans med Pretty Woman, Notting Hill, Working Girl och andra mamma-filmer är väl vad som skapat min bild av kärlek, vad den går ut på, hur den ser ut och allt som hör till.



Up Where We Belong - Joe Cocker, Jennifer Warnes


Nu ska ni inte tro att jag är naiv eller så, film existerar inte i verkligheten (och allt det där som tydligen ska stämma). Filmen är från -82, musiken är bra, handlingen funkar så bra och skådespelet är likaså det så...80-tal.

Så ja, någonstans inom mig kommer det alltid leva kvar en liten dröm om att min sammanbitne hjälte ska komma och hämta mig på pappersbruket, kyssa mig, bära ut mig genom applåder till ett pampigt powerballad-soundtrack och därmed förklara sin kärlek.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar