fredag 20 juli 2012

Och mitt hjärta slog, jag hörde varje slag. Jag vill komma nära dig, och jag ska göra det en dag...

Nu när man har körkort kommer den obligatoriska körplikten. Pappa och Heléne åkte iväg vid 8 på en veckas paddling längs kusten (ensam hemma, yay! kommer till det senare...) så jag är på "köra ut till verkstaden med bilen när mekanikern har en lucka"-jour. Visserligen kul att få köra bilen på ett nytt ställe och dessutom få köra själv.

Men jag hade inte en aning om när han skulle ringa, så har ju inte kunnat planera dagen. Eller planera och planera - jag hade ju velat utnyttja den nyfunna friheten och göra precis vad jag kände för. Nu ringde han redan tio, så jag var åter hemma och klar för över en timme sen.

I körkortspresent fick jag en skiva som Heléne så snällt bränt ner till mig, med en massa bra musik.I bakgrunden skymtar även Mauro Scocco som jag fick i julas, Monty som jag fick i födelsedagspresent, Phil Collins, samt den episka Springsteen-skivan som är så snygg!



Simple Minds - Dont You (Forget About Me)
Mauro Scocco - Sarah
Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
Spin Doctors - Two Princes
Monty - Dina Armar
Monica Zetterlund - Sakta vi gå genom stan
Katy Perry - Tenage Dream
Peter Gabriel - In Your Eyes
Oskar Linnros - Ack Sundbyberg
The Cure - Pictures Of You
Journey - Don't Stop Believin'
Lisa Nilsson - Varje gång jag ser dig
Boy Meets Girl - Waiting For A Star To Fall

Så där satt jag, på gamla Ulricehamnsvägen med Lisa Nilsson på repeat. När jag hör den tänker jag på Sarah i Love Actually, och Karl på hennes jobb som hon är så förälskad i. Fin film det där.


Nu ska jag göra precis vad jag känner för, lutar åt ett träningspass med nya cykeln(!) följt av lite läsning och sedan ta ett så långt bad att tår och fingrar förvandlas till russin. Vi får se, kanske blir det det, kanske blir det något annat som faller mig in. Lite det som är poängen.

Älskar dessa dagar när det finns plats för dumma infall och ogenomtänkt spontanitet.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar