onsdag 11 juli 2012

Vuxen

Idag har känt mig väldigt vuxen, skum känsla.
Jag jobbar, dricker ohälsosamma mängder kaffe och efter jobbet idag svängde jag in på Veras och köpte en fiiiin skjorta. Den är rosa och blå.

Sen gick jag till ica för att handla nödvändigheter

Provade den däringa aloe-vera drycken som alla verkar gå omkring med nuförtiden. Smakar som drickbar parfym. Om det är gott eller inte har jag inte riktigt bestämt mig för än.

Frukten skulle i vilket fall som helst bli min efterrätt som kommer att avnjutas med lite vaniljsås, omnom

Dessutom har jag gjort dagens goda gärning (fast det behöver man inte vara vuxen för att göra, i själva verket ska man försöka göra en sådan så ofta som möjligt). Jag stod vid mejerihyllan i affären och en pappa med en liten pojke+nalle i barnvagn stod bredvid mig. Plötsligt så tappar pojken sin nalle på golvet och pappan som är på väg därifrån håller på att köra över den med vagnen (!) Så jag säger vänta, plockar upp den och den stackars pojken ser förskräckt ut ("vad var det för en tant som tog min nalle?"). Men när han fick tillbaka den blev han nog glad igen :) Vem ogillar att göra ungar glada, liksom?

Bonsoir
//L

1 kommentar:

  1. Jadu Linda, vem kan MÖJLIGTVIS ogilla det? Din kära violflicka kanske? ;)
    Bonsoir! // En för tillfället fransk violflicka....

    SvaraRadera