torsdag 26 juli 2012

Sakta hitåt ror en man i en båt...

Japp, nu är jag äntligen här.

För den som kände igen låttexten så förstår den säkert vart jag befinner mig. I vårt royala kapital, Stockholm - eller Estocolmo som de spansktalande kvinnorna bakom mig säger.

(Skulle så vilja våga gå fram och prata med dem, men min spanska känns rostig efter sommarens gånga veckor...)

I alla fall, nu sitter jag här - har velat göra denna resa länge nu, ända sen jag förälskade mig i staden. Redan igår när jag kom fram tog jag mig en promenad i kvarteren omkring där jag bor.

Tappade bort mig fullständigt. Kände mig mallig när jag kom upp på markplan på centralen, typ "ha! jag hittar ju här...", men den malligheten försvann sen när jag stod där med en allt för odetaljerad karta (läxa till nästa gång) och alla gatunamn.

Två timmar senare var jag dock tillbaka, och på köpet hade jag sett Stockholms fina stadsbibliotek, kyrkor, kvarter efter kvarter med C.O Segemyr-hus (tv-serien med Johan Ulvesson) samt ett gryte med kaninungar.

Jag beger mig ut igen idag, vet inte riktigt vad jag ska hitta på, var sugen på att bada, men vädret verkar inte vilja samma sak. Vi får se...men först ska det inhandlas frukost, som ska ätas i någon park till spellistan om Stockholm. Och så ska jag hitta ett Espresso House så jag kan få mig en chai-te...

Svante Turesson, Monica Zetterlund, Mauro Scocco osv...


Ciao! (Eller vad man nu säger på stockholmska..."ha det!", "vi hörs!" eller något annat fräscht)

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar