tisdag 23 oktober 2012

Calling in from Cala'n Porter, Menorca.

Sitter på en småkylig uteservering och har precis stoppat i mig gummi-lika bläckfiskringar.

Har idag sett femton fina saker och oräkneliga ytterligare som jag inte kommer ihåg. Menorca är fint, och lugnt. Fullständigt kolungt. Kan tänka mig att slå mig ner här någon gång när jag når ålderns höst, om jag nu lyckas med det.

Strökatter, trånga gränder, stenmurar, en soluppgång sedd genom ett flygplansfönster och en öm nacke efter att ha spenderat natten till idag på en vänthalls-bänk på Barcelona flygplats är några av de saker jag hunnit med.

Padre ska se på fotbollsmatchen som sänds här på en tv i baren/restaurangen, men jag beger mig till rummet - där jag lär kollapsa på två röda. Jag hade lagt upp en bild på mig med spanska atmosfären i bakgrunden för att ge det hela lite autenticitet om jag bara hittat pappas webcam-program på datorn - men det kanske är lika bra det, då hade jag behövt nypa mig i kinderna för att se så solbränd ut som jag borde vara men inte är efter en dag i 25-gradigt solsken.


Buenas noches!

// La chica agotada ( Catrine)

2 kommentarer:

  1. Snälla bli inte brun, då måste jag ju hata dig. Men hångla med spanjorer, gärna fler än en! Ha det gött :) puss

    SvaraRadera
  2. Solbränd har jag faktiskt redan blivit (tyvärr bikinibränna), men några spanjorer har jag icke hittat än. Med en pappa konstant hack i häl kommer det konstigt nog inte fram allt för många snygga, unga män.... Kram så länge Sara! :) // Catrine

    SvaraRadera