lördag 6 oktober 2012

Välkommen till Slottsvallen

I min jakt på lite lugn och ro begavs det sig ut till stugan.

Väl ute har jag med mig allt som skulle med, utom nycklarna till stugan, briljant!
 Som tur var följde kamera med, ---> bilder av ett höstöversvämmat stugområde.



 Badplatsen gör skäl för sitt namn....
...vattenbrynet ligger vanligtvis någonstans i linje med räddningsbojen.
 Träffade en kompis, pratade lite, fotade närgånget och lät honom sedan kila vidare.


Välkommen till SLOTTSVALLEN
Entré 50 40 :-
Under 15 år fritt
Lotterier
Pausaktivitet
Bollkastning
10 :- per boll
Kiosk och
kaffeservering

Vid änden av den översvämmade sjön ligger ett litet slott...
 ...och en lada...
...och ett hus som varit i fint skick en gång i tiden.

Några tråkiga bilder senare valde kamerabatteriet att dö ifrån mig, resten är historia...dokumenterat i blurriga mobilbilder;
 en stängseltrappa utan stängsel,
 det stora trädet vid vår uppfart,
 stegen jag hittade bakom friggeboden som tog mig upp på stugtaket,
 utsikten,
 utsikten åt ett annat håll,
 som jag kollade på medan jag drack te ur termos,
 till pannkakorna jag åt och She's Got You High - Mumm-ra i hörlurarna, så att jag fick energi att leka Döden och bestämma vilka grenar som skulle överleva eller gå sekatördöden till mötes i trädgårdens buskar och träd.
 Sen åkte jag hem med Monty-albumet 1000 år senare i CD-spelaren och eftermiddagssol i ögonen. Tog bakvägar, småvägar, landsvägar, körde i lugna 40 km/h och bromsade för ett rådjur. Telefonen ringde och de sista kilometerna skyndades hem på motorväg för att kasta mig på sängen och prata tills det mörknade.

// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar