lördag 6 oktober 2012

En lördag då hösten är höstig.

Förutom den roliga sysslan att köra bil och möjligheten att lyssna på vilken musik jag vill hur högt jag vill så är det en underbar frihet med körkortet. Att kunna ta sig någonstans, nu, direkt, på momangen, när det behövs.

Idag behövs det. Jag behöver lite rymd, det har jag gjort i flera veckor. Så jag ska fly ut till familjens stuga som ingen annan någonsin åker ut till förutom för att klippa gräset fem gånger om året.

Borås är varken en stor eller särskilt trång stad. Men jag känner mig trängd, och därför åker jag ut till den lilla pricken på kartan kallad Hökerum för att få lite rymd. Egentligen hade jag behövt ta med mig någon för att kunna lasta ur/in gräsklipparen ur/i bilen men det fick kompromissas bort då hela poängen med att åka själv dog ut lite.

Så gräset får fortsätta svaja högt medan jag tar min nya frihet ut till bredare vidder.

// Catrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar