onsdag 3 oktober 2012

I let you down, and then I woke up next to a stranger

1. One Last Time - Agnes  

Svenskodlade Agnes som slagit igenom på andra sidan Atlanten har en ny singel som tål att lyssnas på.

2. Vad är det med skolfotografer som tror att de är guds gåva till mänskliga viljan? Nej, nej och åter nej, jag vill inte le med tandställningen. Och det kommer inte vara ett fint minne, har man haft sk*ten i 7 år vill man bara komma så långt bort ifrån den som det möjligtvis går.

3. Ska fortsätta i det svenska spåret och försöka mig på att lägga upp en video på Robyn här..... tycker det är så tråkigt med endast länkar. Får se hur det går..

Robyn - Dancing On My Own

(Det var ju löjligt enkelt, att jag inte fattat detta innan. Så jag kör på med lite flera coola (ja, coola) musikvideos)

Robyn - Hang With Me
Robyn - Indestructible

Robyn - Call Your Girlfriend

4. Häromdagen satt jag på biblioteket och jobbade, satt mitt i poesi-sektionen och läraren i Litterär gestaltning's ord ekade i huvudet "Läs mera dikter". Jag har aldrig varit en diktmänniska, och tanken har sällan ens slagit mig att man faktiskt kan låna en bok med dikter. Så jag beslutade för att ta den första bästa boken. Gapande grå och tråkig stod "Om kärleken och döden - Samlade dikter" av Eeva Kilpi framför mig. Tungt. Men ordspråket döm inte hunden efter håret kommer ju inte från ingenstans och märk min förvåning när jag öppnar och hittar en hel del roliga bitar...

Ni får ett smakprov:

Fjärta högt i egen stuga.
Ibland är man beredd att tveklöst
tro på kapitalismen.

Nej jag vet inte, jag fattar inte. Gör ni? Om det är så ironiskt gentemot diktkonsten som jag tolkade det var det roligt i alla fall.


Ciao!
// Catrine



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar