söndag 21 oktober 2012

Ett slut på mitten av veckan och en början på ett veckoslut


 Sista minuten-stå modell för en gravid-skjorta åt pappa en regnig torsdagmorgon innan skolan. Lite kudde, lite papper och ett påklistrat leende senare gick jag snabbt från anti-barn:are till stolt gravid i åttonde månaden.
Gick upp kl tio på kvällen efter en snabb powernap (på fyra timmar), bakade en kladdkaka som skulle förtäras och prisas av bland annat klasskompis Ada och mig själv i matsalen på fredag lunch. Pigg efter tuppluren satt jag uppe i köket och löste korsord i några timmar, och när jag sedan legat och läst dåliga amatörnoveller på mobilen och klockan visade 5 på morgonen funderade jag på att testa att vara vaken hela natten. Men (självklart) somnade jag i samma stund som jag bestämde detta, med näsan i skärmen, och vaknade en dryg timme senare av den gälla väckarklockan - skétatrött och med avtryck av mobilen i ansiktet.

 Tog med pappa och inhandlade nya hörlurar till den stundande resan efter skolan. Kan egentligen inte ha plug-in hörlurar (ni vet sådana som isolerar bra men ständigt trillar ur plats och känns som vaxproppar stora som höbalar i öronen), men tack vare ett charmigt butiksbiträde blev det denna sort ändå (hehe). Åter hemma igen stötte vi på vår första konflikt, och den följande halvtimmen satt jag likt en tre-åring och vände upp och ner på förpackningen innan jag äntligen lyckades klura ut hur man får upp den.
På fredags kväll träffades vi några st för att planera inför kommande aktiviteter. Det blev en hel del ineffektivt planerande över kebabrullar och chokladbollar som efter en häftig debatt hamnade i kylskåpet i syfte ett bli kalla för bästa möjliga smakupplevelse. När Linda skulle gå hem tog jag mina nya hörlurar och följde henne längs med Borås natt-gator nerkladdade av regnblöta lövmassor. Terapi under gatulyktorna och lampan vid Lindas entré som vi alltid blir kvar vid för länge för att vi inte får nog med saker att prata om eller flika in.

Ciao!
// Catrine


1 kommentar:

  1. Alltså. Den där kladdkakan. Fäller en tår här och nu när jag tänker på den!

    SvaraRadera