onsdag 24 oktober 2012

Tintin och bläckfisken

Perdon, que se llama este café?
(Ursäkta, vad heter detta cafét?)

Ja, det var den enda hyfsat kapabla, spanska, mening jag trodde skulle komma ur min mun denna dag. eller resan för den delen. Jag har varit himla segstartad med spanskan, och endast svarat fåordigt. Jag har tillochmed blivit utklassad av pappa....

Igår anlände vi till Menorca 7.35, och efter att ha varit uppe sen 9.00 dagen innan tuppade jag av 36 timmar senare, med endast några korta tupplurer på flera obekväma ställen i bagaget. Kanske var det en av anledningarna att jag inte fick fram något vettigt.

På restaurangen ikväll, efter ett glas Hierbas (menorkinsk likör, som smakar lakrits (usch!) som skulle testas), ett glas rött vin till maten och alldeles för lite vatten under dagen, flöt det dock på bra. Med servitören på El Pulpo, som förövrigt såg ut som Tintin.

Det är ju pinsamt att en lagom mängd alkohol ska behövas.

Nu är jag trött, och lite små-lullig. Ska gå och sova ut, vakna imorgon för en intensiv dag med naturvandringar, betydligt fler glas vatten, och skam över detta inlägg som säkert är fyllt av skriv-fel av olika slag.

Men men, är det live-reportage så är det.

Buenas noches!

// Catrine

1 kommentar: