torsdag 6 september 2012

I got life, mother. I got life, sister. I got freedom, brother and I got good times, man. I got crazy ways, daughter. I got million dollar charm, cousin. I got headaches and toothaches and bad times too, like you.

Kan inte låta bli utan presenterar ett litet potpurri av danskavalkaden på textilmuséet i lördags samt musiken som det dansades till! Det hela var ett enda stort virrvarr av vackra kläder och lika vacker musik. I samma stund jag klev upp på scen var det som att jag inte ens kom ihåg varför jag varit nervös från första början! Oh my, the pranks of a human brain.


Sing, sing, sing (With a swing) - The Andrews Sisters
(löjligt svängig låt)

Night and Day - Ella Fitzgerald
(Yes, we are all going to a funeral :))

Git it - Jerry Williams
(Höjdpunkten, si vous demandez mois)


Det här är från samma låt, vi är bara så löjligt synkade att det få mig att skratta! Och att få det på bild dessutom...!

Let's Twist Again - Chubby Checker

I Got Life - från musikalen Hair, framförd av Treat Williams
(här spelar jag en konservativ tant som blir attackerad av dansande hippies och sedan, naturligtvis, blir omvänd)

Proud Mary - Tina Turner

Och såhär glad var man efteråt!

//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar