onsdag 26 september 2012

Modeblogg.

Jag har funderat över detta med intressanta inlägg och att ha läsare, och varför en blogg om böcker/film/sporadiska teaterbesök och allmänna funderingar oftast inte får lika många läsare som en modeblogg. Varför är det inte intressant att läsa om vad någon har läst idag men däremot vad de har haft på sig? Vad är det som är så förbaskat intressant med kläder?

Det måste väl ändå ligga i att det är mycket enklare att tycka något om en tröja än en bok? Jag menar, för att kunna göra ett utlåtande om en bok måste man ha läst den eller åtminstone veta något kring den. Men en tröja behöver man bara titta på, och så kan man kulspruta ut åsikter.

Nu förminskar jag inte modevetare eller modeintresserade. Dem besitter kunskaper jag aldrig kommer ens känna lukten av. Men när man pratar om gemene man är det väl förståeligt att man kl halv sex en vardagskväll hellre bläddrar bland blusar, kaki, trekvarts, kjolar, skor, läder, linne och smycken än sätter sig med en 200-sidorsroman eller 2-timmars film för att kunna tänka "ah, nice" om ett blogginläggsinnehåll.

Däremot kan jag satsa min mammas vänstra lilltå på att fler skulle tycka om dessa kulturbloggar om det fanns tid för att ta reda på kulturvärldens alla små hörn. Jag är själv dålig på att läsa och att se filmer man bör se för att hänga med. Men jag gillar fortfarande inte modebloggar för det. Kanske skulle jag det om jag tog mig tiden att läsa deras litteratur - modemagasinen?

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar