onsdag 12 september 2012

We are the 80's!

Katrina i Katrina & The Waves kan inte dansa, men gå på ankled med tre dudes i rock och färgglada Converse gör hon rätt bra... Walking on Sunshine



Bobby Brown gjorde tydligen Britney Spears's My Prerogative först....fy skäms på mig som inte visste det! Eller nu när jag tänker på det märkte jag det nog för några år sedan. I vilket fall så dansar herr Brown en aning coolare (trots överdriva höftrörelser) i sitt headseat med bakgrundsdansare som spelar saxofon än jag och mina klasskamrater gjorde till Britney Spears i femte klass. Synd att jag inte har bilder på det, vore rätt kul att ha - nu när det inte är pinsamt längre. Ni får nöja er med en bild på Brown.



"Yo, yo, yo, yo, baby-pop
Yeah, you come here, gimme a kiss
Better make it fast or else I'm gonna get pissed
Can't you hear the music's pumpin' hard like I wish you would?
Now push it "
                         - Salt-N-Pepa

Ja vad ska man säga, wicked! Gillar tanken på en kvinnlig rap-grupp. Dansen i musikvideon är smått ikonisk och efterapad av många, men som så många gånger finns det inget som originalet. Sedan är det ju låten som ungdomarna dansar på bord och super i plastmuggar till i 10 Things I hate About You, så ja, ja helt enkelt.



Det blir nästan lite för mycket nu. Whitney Houston med sitt underbara (!) leende dansar runt till How Will I Know som jag lyssnade på tretusenfemtioelva gånger påväg upp till Stockholm i somras. Det gör under för humöret, och så kommer det lite saxofon mitt upp i alltihop...oh my!


  Kvällen's We Are the 80's avslutas, såklart, av Phil Collins. Kan inte ens börja beskriva hur mycket han är min favorit, favorit räcker inte till.... I alla fall, Sussudio, here you go! (Att Christian Bale psykopatiskt värre styckar upp folk till denna i American Psycho ignorerar vi)



Nu börjar Smells like the 90's, men jag måste iväg och handla. Får skynda mig så att jag inte missar för mycket, och kanske slänga ner en flaska hårspray i korgen i som tack för magin VH1 givit mig denna onsdagkväll.

Ber om ursäkt för de taskiga bilderna, har väldigt svårt att hitta bra saker då de är så gamla. Eller så letar jag bara på fel ställen...? I vilket fall kan jag lova att ingen hade velat mer än jag att alla bilder jag lägger upp hade varit mina egna, tagna på plats. Född 25 år för sent helt enkelt....

(P.S Vad gör Mr. Bean i Boysone's Picture Of You-video??? D.S)

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar