måndag 17 september 2012

När Alex Schulman vann över en trångsint tjurskalle

Jag har hittat Alex Schulman. Vilket tar emot att erkänna för vissa av mina vänner efter ett internskämt (skapat av mig själv dock, så får väl ta den smällen).

Men jag har varit himla orättvis, för jag har ju faktiskt aldrig gett honom en chans - jag satte honom bara i avskaffningslistan utan att han gjort något annat än att vara lik en bekant till mig (så lik att de första sekunderna av Head&Shoulders-reklamen i familjen Aronsson's hus alltid åtföljdes av ett vrål "BYYYT KANAAAAL!" från min sida). Jag har varken sett hans program, läst något han skrivit eller lyssnat på honom i radioprogram och liknande.

Det är inget fel på honom, tvärtom är han rätt jäkla grym märker jag nu. Det började med att jag hittade hans blogg på Aftonbladet, sedan hittade jag vidare till den podcast som han har med Sigge Eklund (som jag inte har en aning om vem det är). Sitter just nu och lyssnar på deras andra avsnitt. När jag satt och skrattade till Schulmans beskrivning av hur han försökte sig på IKEA-möbler på hans blogg bestämde jag mig för att inte bara följa bloggen utan även lyssna på podcasten, läsa hans tidigare bloggar, se Schulman Show och sist men inte minst läsa böckerna. Så no more anti, han är officiellt borttagen från avskaffningslistan.

Lyssna/kolla in ni med, inte nog med att han pratar och skriver om de mest roliga saker pratar han på skönaste sättet, svär på rätt ställen och är bara go att lyssna på.

Alex & Sigge's podcast
Alex's blogg - Alla får Plus!

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar