onsdag 19 september 2012

"What ever happend to chivalry? Does it only exist in 80's movies?" - Olive Penderghast

Egengjord spotlight-installation för att få romantiskt sken i rummet.


Förtorkad färg...

Hjälp för att öppna förtorkade färgtuber.

Obligatorisk målar-outfit.

Hade det handlat om en 80-talsfilm utspelad i USA hade mitt kreativa ryck iförd den oversizeade, jag-antsränger-mig-inte-men-ser-kanonbra-och-spontant-snygg-ut-ändå-skjortan och tubsockar med charmigt placerade oljefärgsfläckar i ansiktet och håret belönats med en av dem där orimligt perfekta 80-talskillarna från high-school som alla ville ha men bara Molly Ringwald eller Mary Stuart Masterson dög till.

Men nej, istället är det år 2012 och jag befinner mig i lilla landet Lagom, det enda jag kommer få för mitt kreativa ryck är skäll av pappa för att jag stökar ner, kramp efter att ha suttit i samma ställning för länge och en ful tavla.

Men inte är jag bitter för det, jag har min skjorta, självlockigt hår och ett Rat-pack-filmbibliotek att vältra mig i.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar