måndag 17 september 2012

Sjung om studentens lyckliga dagar...

Men herrejistanes vad hände med barndomen? Idag har jag beställt studentmössa. Student....mössa. Det är ju bara galet. Nu är studenten en hyfsat naturlig följetong på tredje och sista året på gymnasiet, men det är lika galet för det.

Jag är i alla fall nöjd med hur min kommer att se ut, då jag ville att den skulle efterlikna mammas så mycket som möjligt. Som tur är går man ju en samhällslinje också, då får man ett safirblått band på - en underbart vacker färg. Och såklart SP10N i guldtext på baksidan...

...ja ni kommer självklart få bilder på den när den anländer om några månader!

Jag har varit rädd och inte alls så exalterad angående studenten som mina 94-kamrater. Delvis för att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv efter att skolan är slut, delvis för att jag är rädd att det inte kommer bli så fantastiskt på studenten som jag verkligen vill att det ska bli.

Men nu, trots att jag inte är det minsta mer klar över vad jag ska göra, är jag förväntansfull och riktigt glad. Det här sista året med en härlig klass kommer bli händelserikt, roligt, karaktärsbyggande och allt annat som behövs för att våga kasta sig ut i vuxenvärlden.

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar