söndag 16 september 2012

Samedi


På med klänning som blivit kjol (omättligt stolt och nöjd över denna nästan förolämpande enkla konstruktion) och snabba steg ner mot stan, snabb titt inne på Veras och blev lite besviken över en sak som var borta. Det är så lätt att vara efterklok, suck. Men inga sura miner nu när far och tusentals andra skulle kämpa sig igenom Kretsloppet!

Pappa slog sitt rekord basunerar stolt dotter ut.

Jag och mamma var mindre hurtiga när vi slog oss ned med en chokladboll och varsin kaffe. Mamma blev besviken på sin Chailatte så vi fick byta, jag klagade inte :) Vi fick sällskap av en moster och hejade på pappa när han klev över mållinjen.

Jag provade jeans efter jeans med högst oönskat resultat. Nåja, det är väl därför eminenta plagg som klänning och kjol finns.

Ja, och så köpte jag en ny mugg med pippi. ALltid lika roligt när man får frågan om det ska vara en present och man svarar Nej, icke.

Hem och vända, övningskörning ut i buschen till en svåger som fyllde år. Det bjöds på en smaskig vegetarisk middag och kaffe och hemmagjorda (!!!) donuts till efterrätt. Smaskigt som få. Fick mig att börja fundera på vad man själv ska bjuda på en höstdag i November när man passerar ytterligare ett år i livet.

Ah, well, we'll have to come back to that.

Jag sjunger med i Nellie McKay's Respectable. Prova ni med.

//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar