tisdag 25 september 2012

There's a babie, there's one, there's one, babies, babies, babies...

Jag är inne på min andra kopp chai-te för kvällen. Koppen är mer en balja om man ska vara noga, alltså --> mycket socker. Bra för själen, mindre bra för kroppen.

Jag har inte gjort något vettigt på hela eftermiddagen/kvällen. Eller det beror självklart på hur man definierar ordet. Om det lyder följande: "vettig syssla; exempelvis att sitta inne på ett familjeforum och läsa trådar av/om mammor som diskuterar graviditeter" är jag nog ute på god väg.

Hur hamnade jag, barn-moståndaren # 1, där då?

Nej pappa, det är inte research för en Catrine-junior på G, så du kan andas ut. Jag är bara lagd åt det nyfikna hållet. Jag skriver en debattartikel om tobaksförsäljning och efter att ha virrat runt bland länkar och sidor på kaosfyllda internet i jakt på sluta-rökalinjen.se eller liknande hamnade jag där.

Allt från förlossningar till en kvinna som råkade tappa sin sambos kusins 8 dagar gamla bebis i golvet på ett släktkalas (barnet klarade sig). Jag har lärt mig en massa saker idag, vissa som jag önskar att jag aldrig hade lärt mig....*ryser* Men vem vet, det kanske kan komma till nytta någon dag. Under någon av Linda's femtioelva graviditeter kanske? Linda ska nämligen få min kvot barn kom vi fram till någon gång...

...då det i somras under en vild diskussion om barnuppfostran fastställdes av tjejmaffian att Catrine nog inte bör ha barn. Tydligen är jag lite väl hård i mina krav. Förstår inte var det kommer ifrån....bara för att mina barn (om jag nu skulle råka få några) ska bli världsbäst i något. Aja, det är en annan diskussion.

Nu, en annan kvinna som inte heller satsar på barn och familj.... Zoe Hart i Hart of Dixie...

www.tv.nu
Ciao!
// Catrine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar