lördag 29 september 2012

Nästa gång ni frågar era tonåringar vad de gör, och de svarar "inget", nöj dig inte med det, stå på dig, ta reda på mer...

...ja, så lät det på ett seminarium violflickorna var på på bokmässan i Göteborg, vi såg på varandra, log lite och undrade hur dem kunde tro att de vet hur "tonåringar" tänker (jag har väldigt svårt för det ordet). Sedan visade det sig att våra biljetter egentligen inte gällde seminarium och ändå lyckades vi komma in på två, ganska duktigt får jag säga, eller så får man väl tacka "vakterna" som inte visste vad som gällde. Tyvärr missade vi de två som verkade mest intressanta.

I vilket fall som helst hette detta seminarium "lusten att skapa och lusten att läsa" vilket vi tyckte lät relevant för bådas våra litterära framtidsdrömmar. Tydligen visade det sig snarare handla om ungdomar i allmänhet och hur man bäst bör handskas med dem. Det var både lärorikt och intressant att själv vara där som ungdom och lyssna på vad man själv (tydligen) vill ha. Att vi faktiskt kan skapa, inte bara är lata och sitter framför datorn och så vidare. Jaja.

I övrigt var bokmässan fin, bra, ja som den brukar. Tyvärr kände vi båda hur glädjen sinade när vi inte kom in på de seminarium vi ville. Men vi ökade på lusten med ett geléhallon per rad vi tog oss igenom och tack vare det hittade jag fina cykelbokmärkesgem... Vi besökte också Skrivas monter där jag köpte ett gammalt nummer som inte finns i butik. Då blev jag glad! Sedan hade vi en underbar bilresa hem med Sara, Hanna och Felicia!

Det blev inte så värst många bilder, det blev rätt trångt att gå omkring med kameran på axeln och ja, jag ville ju att den skulle överleva, men här kommer ett litet potpurri av det som fastnade på bild.
Seminarielokal

En Bieber-lugg

Tuff tron av pocketböcker, här med en violflicka

Branschbesökare

Sara och Hanna

//Violflickorna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar