fredag 3 februari 2012

Avskärmad Eftermiddag

Två timmar i ett nedkylt biologiskt museum räcker för att hacka tänder resten av dagen. Då kyla inte direkt förbättrar koncentrationen satt jag och slipade på min eftermiddagsplan! Det första jag bestämde var att så fort jag kommer hem ska jag lägga mig i ett varmt (med betoning på varmt) bad, vilket jag gjorde, fyrtio minuter! Det är rekord, tjugo minuter högst brukar vara min ribba.
   Sedan skulle jag sätta mig framför en film med kaffe och en halv semla.


Således satte jag mig framför den otippade Die Hard 4.0.  med Bruce Willis. Egentligen inte min uppenbara typ av film, men Willis är en sådan utomordentlig skådespelare. Han är så oerhört varierad och rolig! Till och med när han ska vara allvarlig skrattar jag, men det är väl mycket det just Die Hard går ut på.



Jag hade glömt att sätt på ljudet på mobilen så det tog mes amies en stund att få tag på mig, men när det väl skedde bokades en kväll (och Catrine har köpt geléhallon!) med Magnussonmaffian.












En semla är inte en semla utan mycket florsocker, så är det bara.

Start på kvällen blir middag på Plaza (flärdigt värre) med mamma, pappa och moster. Sedan bär det av till Chateau d'Allis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar