onsdag 8 februari 2012

Ryskt té, fransk pop och sovjetisk historia

Är lite stolt över mig själv ändå. Har lyckats färdigställa ett helt historiearbete på en eftermiddag/kväll... Vad jag än sa till mina klasskompisar så började jag faktiskt inte förrän idag när jag kom hem från skolan, kunde bara inte med att erkänna att jag inte fått tummen ur än.... (nu får vi hoppas att ingen av mina kära klasskompisar läser detta inlägg) Nu har man ju haft sisådär fyra veckor på sig att göra det, och trots löftet om att man skulle börja i tid denna gång så sitter jag nu här, kl halv tre på natten. Kommer ångra det imorgon när ögonlocken och jag krigar mot varandra på körteorin.

I vilket fall. 2,5 sidor om Sovjetunionen (usch! vet ni hur många gånger jag skrivit det ordet idag?? FÖR många gånger, kvoten för hur många gånger man skriver det i sitt liv är snart full här borta) och dess historia. Det positiva är att jag nu känner att jag faktiskt kan det hyfsat till provet som kommer.

För att bryta av mot det ryska osv. så lyssnade jag på lite fransk pop/alternativ/rock.

L'Aventurier - Indochine

Godnatt!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar