söndag 12 februari 2012

Kärlek Vid Sista Ögonkastet - Maskinen

Hmm, tanken är egentligen inte att det ska bli så många musikinlägg. Men eftersom att de går såpass snabbt att lägga upp jämfört med andra, samt att jag blir lika galet imponerad av musik gång på gång och bara måste dela med mig, så blir det så ändå.

Så här kommer en från en av mina svenska listor. Är väl egentligen inte så mycket för rap och liknande (om man nu får kalla Maskinen för det, vet ej, har alltid varit kass på genre-klassificeringar) men denna sätter sig i huvudet och hjärtat på mig....

Skivomslaget är muy bueno.. och tillsammans med den magnifika titeln gör det låten rättvisa.




                                                       "det sociala arvet får rätt igen,
                                                        och det går ut över min bästa vän
                                                        jag älskar dig så vi kanske, kanske, kanske syns igen"

                                                                                                    - Maskinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar