onsdag 1 februari 2012

oh-oh I want some mooore oh-oh what are you waiting foooor?

Nu var det längesedan, banne mig, men jag har varit ute! Nu är jag tillbaka med full fräs!
   Sanningen är (som jag har påpekat) att studentlivet just nu varken är inspirerande eller ger mig mycket tid över, så jag har spenderat den senaste veckan med att ta mig igenom ett antal prov. Jag tror att det är ett slags lärarbaserat korståg som innebär att proppa elevernas scheman fulla med prov precis innan varje ledighet bara för att vara lite taskiga... eller så är de bara riktigt dåliga på att planera eller helt enkelt samexistera...

Tisdagar kommer vara smala med uppdateringar... det enda jag orkar göra när jag kommer hem är att slå på elvan för Buffy, Ghost Whisperer och till slut The Mentalist tillsammans med en latte.

Idag har jag och Ellen spenderat kvällen i Ulricehamn på kvällsskidåkning, första gången för i år. Det var riktigt härligt! Dock var snön väldigt pudrig och vallar dök upp ur ingenstans så jag såg förmodligen ut som ett urdankat gummiband när jag hoppade upp och ner på dem för att komma tillbaka ner till liftkön, men vad gör det?
   När vi stod i liften kom jag att tänka på filmen Burlesque och en låt som är med, Animal med Neon Trees, så resten av kvällen var den det enda vi sjöng på. Konstant.

I skrivande stund har jag Burlesque på i bakgrunden och ska snart sätta mig och skriva lite innan jag sjunker ner i mina goa lakan.

Tout est bien, maintenant, et toi?
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar