tisdag 14 februari 2012

No, I don't think I will kiss you, allthough you need kissing badly. That's what's wrong with you. You should be kissed and often, and by someone who knows how.

Hörlurar, en trave böcker, ett tomt glas som en gång innehållit mjölk och en kruka med diverse plotter ockuperar  för närvarande mitt sängbord. Jag borde väl vara tacksam eftersom de täcker de gula fläckar som framträder i hörnen, jag vill inte ens veta var de kommer från.

En liten tjockteve vars djup är längre än vad dess skärm är stor, tar upp en del av mitt rum. Den har i helgen använts till att titta på Gone With the Wind och att spola fram till de bästa delarna.

"No, I don't think I will kiss you, allthough you need kissing badly. That's what's wrong with you."

Rhett Butler. Gaaah.

Några sladdar kikar ut från sladdlådan och sängen är obäddad, byrån är dammig och mina fem klockor tickar konstant.

Visst är det underbart att vara tonåring?

Men här och var finns lite fotografier, fullt med böcker och en fin blomsterbukett. I min bästa snödropps-vas lever fortfarande en ros. Om jag stirrar extra länge på allt det fina så kanske det andra bara slutar existera. Kanske börjar min orkidé blomma då också? Ska man önska så får man passa på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar