måndag 13 februari 2012

Inte ens te kan hjälpa mig nu

Det har varit en jättefin dag idag! Underbart vackert med nysnö och långpromenad med Allis och Catta. Lagom utslagna hamnade vi och en pastagratäng vid ett köksbord tillsammans med en lagom dos tjöt. 

Kvällen tillbringades i soffan tillsammans med Bläckhjärta. En mysig fantasy-film, och för en som gillar fantasy är det ett utmärkt val. Dessutom är bland annat Paul Bettany med, en otroligt begåvad skådespelare som allt för sällan får visa sin sanna kompetens. Han är helt utsökt i Da Vinci Koden och Firewall, där han dock spelar the bad guys. 

Jag är ärligt talat för trött för att ge en recension som skulle göra filmen rättvisa och har dessutom hemsökts av 
en ond huvudvärk hela eftermiddagen. Därför överlämnar jag mig nu åt huvudvärkstabletternas händer.

Det här längtar jag efter

 Musikalisk huvudvärkstablett = You Had Time av Ani DiFranco (svensk version och översättning av Lars Winnerbäck, "Du Hade Tid")

God sömn
//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar