lördag 4 februari 2012

Back in the days

Det började med att jag hade tråkigt, så bestämde mig för att leka lite med mitt hår.

Våffeljärnet åkte fram, trekvart senare stod håret klart (åt alla håll och kanter).

 Sedan spårade det hela ur lite - fick för mig att remenissa tillbaka till tidiga 2000-talet och nu sitter jag här med vågigt hår, några liter glittrigt läppglans på läpparna, lila ögonskugga, en billig top och utsvängda jeans...



Våffeljärn, starka ögonskuggor och tuber med kletigt läppglans...inte min starkaste stund i sminkväg, men tydligen tyckte man att det var snyggt på den tiden...   






   
Rotade runt lite i några lådor och hittade min första mobil, en gammal hederlig Nokia 3310...





  
Dessa är inte från tidigt 2000-tal, men passade bra ändå - mindre kul är att min syster spräckte jeansen för ett tag sen (och det är inte första paret som går samma öde till mötes...tur att det skall handlas nya imorn!)



Som det fan av 80- och 90-tal som jag är tycker jag såklart om de flesta stilar från denna tid. Om den svenska "Hipp Hipp Hora"-stilen är min grej är jag inte hundra på iofs.... Misstänker att normen under dessa år var att man, oavsett ålder, siktade på att se ut som en 12-åring som skulle på disco...

Detta med kläder och "dagens outfit" är knappast något jag ägnar mig åt vanligtvis, det finns det redan massa bloggare/bloggerskor som gör (bättre än mig för den delen).

För att göra upp för mitt sidosteg i klädriktningen länkar jag här nedanför till min 90-talslista på Spotify. En liten kompott av för mig svensk och icke svensk musik som ligger på 80- 90- och på gränsen till 2000-tal.

90's for me

Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar