lördag 12 maj 2012

Bland katter, dansare, kaffekoppar, fioler och böcker

Igår var det som sagt kulturnatta med en massa kultur att förkovra sig i! Vi började med att inspektera Pelle Svanslös med min systers familj. Det var kul att se, sådana stunder kan jag sakna att spela teater, för jag minns när jag spelade precis den pjäsen. Ahh, those were the days, när man kunde lattja omkring på scen och vara precis så barnslig som man egentligen är...


Små streetdansare från Hemgården

Jazzdans

Sedan var det faktiskt två steppuppvisningar också men det hittar jag inga bilder på, måste ha varit för upptagen med att titta själv. Efter det var alla lite peckish så vi slog oss ned på kaféet, drog ihop två bord och satt kvar där tills klockan var sex. Jag drack cappuccino, comme d'habitude.


Jag hade sett på programmet att en snubbe (snubbens namn var Jonas Wallin) skulle spela innan Velodrône, så jag tog plats och rörde mig inte innan klockan var nio. Wallins band eller artistnamn (har ingen aning om vilket) var Brådis. De var duktiga!


Klockan åtta äntrade Velodrône scenen och deras närvaro (eller kanske särskilt Salems) hade lockat till sig diverse åskådare och jag var glad att jag norpat en sittplats medan jag kunde. De spelade lite allt möjligt, jag har funderat på det och man skulle kunna sammanfatta det som österländskt inspirerad jazz. Inte helt vad jag hade väntat mig, bäst tyckte jag om början på låtarna, men man kan inte förneka att de var duktiga musiker allihopa.


Sista bilden jag tog för kvällen var på herr Fakir och hans fela.

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar