torsdag 31 maj 2012

scones makes the world go 'round, the world go 'round, the world go 'round

När jag kom hem idag var jag så obeskrivligt, men efter en snabb titt i kylskåpet förstog jag att jag inte finna något där som skulle mätta min kurrande mage. Således ställde jag mig och bakade scones som jag sedan smaskade i mig till ett avsnitt av Charmed. I receptet stod de att de skulle serveras med lemoncurd, så jag var ju tvungen att ställa mig och göra lite sånt också, med mycket gott resultat!

Scones:
5 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1/2 dl socker
1tsk bakpulver
1tsk salt
100 g smör
2 dl mjölk
eventuell smaksättning (detta receptet föreslog rosmarin, men hallon eller lyxvarianten med choklad passar precis lika bra)


  • blanda de torra ingredienserna
  • smält smör och häll i mjölk
  • Tillsätt mjölk/smör i mjölblandnníngen, blanda och klicka ut på plåt
  • Sätt in i ugnen på 250 grader i ca 10 minuter

Brittisk som jag känner mig får dagens låt bli introlåten från This is England som vi precis kollade klart på (för andra gången) i skolan: 54-56 was my number med Toots & the Maytals

Des grosses embrasses anglais!
//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar