söndag 6 maj 2012

En underbar lördag

Vindarna blåste lite väl kallt för en glest stickad tröja, men det var för sent för att göra något åt när jag trampade neråt mot busstorget i förmiddags för att möta Linnéa. På väg ner, i mina ofattbart sköna skor, hade jag Hank Marvin i öronen och tyckte att livet var mest rätt bra.

Efter inhandling av vad som skulle ersätta pengarna i plånboken satte vi oss ner och tog en fika...

.....varm choklad...

...och högkvalitativ läsning i ett skvallernummer.
Vi skildes åt och jag begav mig upp för backarna från stan för att hjälpa Helena att rensa bland allt möjligt inför en flytt som är väl efterlängtad.



Glass,

gamla bilder och teckningar..

...och tidiga födelsedagskort stod på menyn. Just detta kort kommer från ingen mindre än violflickan Linda...

I allt röjande krävdes bränsle för att hålla igång. Så vi hamnade på en pizzeria, där ett gäng fulla vuxna män på gatan utanför stod för middagsunderhållningen. Komiskt, fast rätt löjligt på samma gång, att se hur alkoholen kan förbarnsliga även 35-åringar på det sättet...
     Vi besteg Borås gator ytterligare en gång och tog en liten omväg genom Stadsparken.




Ett fint litet duvpar satt och skådade ner på oss, döpte dem tyst för mig själv till Algot och Petronella. Tänkte mig ett gammalt gift par som i godan ro satt och tänkte på samma sak, utan att behöva säga det till varandra.








Degande och spel på Helenas rum, innan jag begav mig hem och hittade bomullstussar till moln på åttahimmeln.




På vägen hem: I 2 1 - A Goofy Movie


Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar