måndag 14 maj 2012

Någpot fullständigt vidrigt, oacceptabelt, chockerande och framförallt konstigt

Tydligen har jag gjort något sådant..

Det hela börjar en fridfull torsdag, mera bestämt förra veckan. Jag går till skolan för första lektionen, spanska som jag är taggad på då vi ska få reda på besked om en språkresa nästa år. När jag kommer upp till klassrummet passerar jag mina klasskompisar för att leta efter Sara i min klass, men då hon inte kommit än går jag in i klassrummet.

På vägen passerar jag återigen mina andra klasskompisar varav två, en tjej och en kille, granskar min hylla (ja mina "bröst", fast jag hatar att skriva det ordet, jaa nu gjorde jag det ändå...). Saken är den att jag sällan använder BH, och detta störde tydligen dessa två högst.

Fortfarande osäker på om jag såg rätt hör jag dem prata och hör "aa oj, okej, aa nu ser jag", "men herregud" och lite sådana där "är du helt dum i huvudet?"-fnys/skratt. Eftersom att det kändes som en såpass orimlig grej att några andra skulle diskutera huruvida jag hade BH på mig eller inte så tänkte jag att jag nog inbillade mig ändå.

Men desto mer deras konversation fortsatte framgick det ganska tydligt att det var mig dem pratade om. De satte sig bakom mig i salen och fortsatte: "Men herregud, så kan man ju inte se ut", "Man måste ju inte ha någon på sig, men det behöver ju inte synas för det" och så vidare. Nu ska det tilläggas att jag hade en helt vanlig, heltäckande, långärmad, grå t-shirt på mig. Jag hade förstått om jag satt i en genomskinlig vit blus som visade detaljer.

Det som nog faktiskt var mest patetiskt över hela situationen, förutom att det faktiskt inte är jordens undergång eller ett tecken på samhällets nedgång och fall, var att dem satt där och pratade om det så medvetet högt för att jag skulle höra det men inte hade modet att säga det rätt upp i ansiktet på mig.

Eftersom att jag bara var 99,9% säker på att det var mig och mina uppenbarligen osmakliga former de pratade om kunde jag inte med att vända mig om och säga något. Men på efterhand ångrar jag mig, skulle ställt mig upp och ifrågasatt dem i klassrummet, inför alla, och gått därifrån med brösten upp i vädret. Och så hade de väl inte behövt titta på det isåfall.

Ciao!
// Catrine

2 kommentarer:

  1. http://www.hm.com/se/subdepartment/LADIES?Nr=4294929201#Nr=4294929159 : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och med denna länk till H&M's underklädessida vill du framföra vilken åsikt? // Catrine

      Radera