onsdag 30 maj 2012

Tv-serier bättre än penicillin

I förra inlägget lovade jag ju att jag skulle springa en mil om jag klarade journalistik-uppgiften.

Men som det ser ut just nu får det vänta ett tag, har gått och dragit på mig något halsflussliknande. Har levt på glass, kräm och dricka i två dagar. Förvisso älskar jag glass, men när familjen satt och käkade hamburgare igår tappade den ljuvliga mejerikreationen sin forna glans (för en stund).

Som tur är gör man inte så mycket i skolan de här sista två veckorna, så att missa lektionerna för att man ligger hemma i feber är helt ok. Mja, om man bortser från hur fruktansvärt långtråkigt och enerverande det är.





Kvällarna förgylls av fyra charmanta pojkar med polokrage, social inkompetens och löjligt höga utbildningar.




Har även kollat ett par avsnitt (ok, bara 1,5) av Arkiv X, en klassiker från början av 90-talet som korsade milleniumstrecket. Mulder och Scully  refereras ständigt till (som senast såg jag det i ovanstående serie..) och jag kände att det var något jag ville kolla in.




Nästa...vänta, ge mig bara lite utrymme att skratta: hehehehe...så. Alltså, Ally MacBeal. Kan inte förklara serien bättre än den gör det själv. Kolla in klippet:






(Sen sitter jag i denna stund och gråter till Glee, dom gör Queen som slutnummer och det är lika pampigt som det oftast är.)


Ciao!
// Catrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar