fredag 18 maj 2012

Långhelgen

Förra årets Kristi Himmelsfärd var magisk. Jag blev hämtad av Ellen, Catta och Allis samt hennes bror som körde bilen. In med packning, solglasögon och solskyddsfaktor och bums hem till Allis som bor så perfekt idylliskt liksom mitt på en äng. Jag hade aldrig varit där så jag rusade kring i tillbygget som skulle bli vårt hem de närmaste dagarna och inspekterade varje vrå. Det paxades sovplatser och vi packade upp. Både jag och Catta hade fortfarande långt hår och jag var jättehes efter en ruskig förkylning.
   När alla kände sig riktigt hemmastadda drog vi alla på oss långklänningar och sprang ut i kvällssolen som är sådär lagom ljus just precis där.
   Vi hade sådan tur med vädret för det var sensommarvärme hela helgen så alla våra planer om brunch på stranden och långa cykelturer så man fick träningsvärk i rumpan gick igenom! Det var en helg full av Magnum-bubbel, ryggbränna, pasta carbonara, havsluft, glass och planer om kite-surfing kurs som tyvärr aldrig blev av.
   Vi bastade och sprang ut på åkern i bara handdukar, skrattade så att det hördes ända bort till bonden på andra sidan och köpte ny Magnum så fort de gamla tog slut. Sedan åkte vi hem och väntade på sommarlovet, precis som nu.


I år spenderas Kristi Himmelsfärd i Varberg med högar av läxor men fint väder. Jag kommer att ta långa promenader och sitta vid stranden på tidig kväll, plocka all styvmorsvioler som växer på gräsmattan och måla friggebod. Det kommer bli fint det med. 

Jusqu'à la prochain fois!
//Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar