måndag 21 maj 2012

En liten sång till friheten och allt det som är fint

Denna låt kan gott och väl vara den finaste som någonsin lämnat en svensk artists läppar...



"Du är det finaste jag vet
     Du är det dyraste i världen
    Du är som stjärnorna        
Som vindarna               
Som vågorna                 
Som fåglarna                 
      Som blommorna på marken

        Du är min ledstjärna och vän

                   Du är min tro, mitt hopp, min kärlek
  Du är mitt blod                
  Och mina lungor               
  Mina ögon                        
  Mina skuldror                   
      Mina händer och mitt hjärta

        Friheten är ditt vackra namn

           Vänskapen är din stolta moder
Rättvisan är din broder
Freden är din syster       
Kampen är din fader       

Framtiden ditt ansvar "  
                                                                                            - Björn Afzelius

Ciao!
// Catrine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar