tisdag 1 maj 2012

There's magic in your touch

Måste absolut tipsa om bästa chickflick-filmen! Den heter Girls Just Wanna Have Fun från 1985 med Sarah Jessica Parker, Helen Hunt och en ung Shannen Doherty (mera känd från Beverly Hills). Den är precis som alla  andra romantiska komedier, förutsägbar till tusen, men jag säger bara gaaaah till miljön, musiken, dansen, kläderna och Helen Hunts roll! Det var en av de allra första romantiska komedierna jag såg, hade lånat den av min syster som för övrigt har en oklanderlig smak när det gäller film (om Helena skulle läsa det här, kommer du ihåg när vi kollade på den en fredagskväll hemma hos mig när vi var typ elva/tolv?).
   Oavsett humör ler jag löjligt stort när de sista femton minuterna av filmen kommer inom räckhåll. Den är perfekt för sommarkvällar innan man sätter sig på balkongen/altanen/gatan.

//Linda

1 kommentar:

  1. Ja det kommer jag mycket väl ihåg! :) / Helena

    SvaraRadera