onsdag 23 maj 2012

En helt vanlig dag

som började med fyra timmars nationella prov i matte som jag aldrig mer kommer nämna efter denna stund. Alltså var dagens survival-kit en vattenflaska, äpple, blyertspenna och grafräknare. Utan det vet jag inte hur det hade gått.
   Sedan bar det av till Arenakampen där Borås rivaliserande skolor möts i fotboll och jag, Catta, Ellen och Linnéa fick rota i folks väskor, skoja om bomber och knark och sedan stå och svettas i solen medan vi höll koll på de fromma åskådarna (som faktiskt, trots kämparglädje, var förvånansvärt fromma).
   Eftersom vi stått i solen hela dagen, torkat svett från pannan och sedan klättrat upp och ner för varje läktarrad som existerade i jakt på pantflaskor och burkar hamnade vi på Kype för ett snabbt bad och en lugn stund.

Jag sitter och äter räkor inomhus för jag har fått nog av solen idag och jag har röda axlar och en röd trekant på bröstet efter en v-ringad skjorta och en trevlig vit prick mitt i där mitt halsband hängt...

Någon annan som bränt sig idag?
//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar