måndag 21 maj 2012

Sju orelevanta, tidsfördrivande saker du säkerligen inte tänkt på idag

1. Mat.

Mat, mat, mat, mat. MAT!

Sug på ordet lite....konstigt, eller hur?

I vilket fall är det rätt kritiskt för vår överlevnad, och rätt mycket av vår vardag kretsar kring det. Ändå är det så förbenat tråkigt. Att äta alltså.

2. Min kanin snörvlar/snarkar för tillfället hjärnet nere på golvet. Vem hade kunnat tro att ett så ohyggligt, fullkomligt nervpåfrestande och monotont oljud kunde komma från en så ljuv och fluffig varelse?

3. Är smurfar kommunister hela bunten eller bara väldigt givmilda? Vad gör det då Gammelsmurf till? Stalin? (han är ju faktiskt klädd i rött)

4. Hur ser man egentligen skillnad på en moped klass I och en moped klass II?
 
5. 
(bildkälla, Facebook)
 Hehehe, ingen kommentar....


6. Hur skulle världen sett ut om ingen hade uppfunnit sporten fotboll?

7. Om jag hade blivit en kille hade jag fått heta Niklas, Kristian eller Kristoffer. Det, mina vänner, tåls att tänka på!

Om det är någon som har ett svar på någon av punkterna, dela gärna med er, allt för att förhindra mig från att sätta igång med det jag egentligen borde jobba med (läxor....).

Ciao!
// Catrine

4 kommentarer:

  1. Om du varit kille skulle du passat att heta Martin. Oh, wait...

    http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/2959810_700b_v2.jpg

    Övriga kommentarer är ... äh, jag vet inte. Tänk själv.

    SvaraRadera
  2. Emeric, du är medveten om att min storebror heter Martin va? :P Så dålig fantasi skulle mina föräldrar knappast ha, två barn med samma namn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Därför skrev jag "oh, wait..." efteråt. Men allvarligt, om du varit kille och haft samma personlighet skulle Martin ha passat dig perfekt. :)

      Radera
  3. Men hallå, mat är ju det jag tänker på mest! Nästan i alla fall. Och gud vad kul det är att äta!

    SvaraRadera